Nagy nyári átváltozás #1. cikk – Mi ez a kihívás?

Úgy döntöttem, hogy életmódot váltok.

Ha ezt a cikket olvasod, akkor nyomon tudod követni a 4 hetes átváltozásomnak a folyamatát. Azért ajánlom, hogy kövess, mert mindent lefogok írni, ami ez alatt a 4 hét alatt történik velem és nem fogok titkolni semmit.
Ez számomra is egy nagy kihívás, és ezzel szeretném bebizonyítani magamnak és másoknak is, hogy óriási eredményt lehet elérni egy kis odafigyeléssel és tervezéssel. Nem titkolt célom, hogy neked is és másoknak is kedvet adjak arra, hogy belevágjatok egy ilyen kihívásba. Ez az első cikk a kihívásomról. Olvass tovább, mert ebben a cikkben leírok mindent, hogy mit fogok csinálni az elkövetkezendő 4 hétben.
Szia! Orbán Vivien vagyok a Chill House Szalon alapítója. Masszázsal, cellulit kezeléssel, kineziológiával és táplálkozástudománnyal foglalkozom.

De mit is fogok csinálni pontosan?

4 hetes programot állítottam össze magamnak, amiben természetesen a mozgás és az étkezés is kulcsfontosságú szerepet tölt be.

A program a következőket tartalmazza:

  • heti 2x súlyzós edzés + 20 perc levezető cardio személyi edzővel
  • heti 2x infratrainer a PERFECTUM INFRATRAINER STÚDIÓ-ban
  • heti 2x cellulit kezelés (vákuum kezelés)
  • egy speciális étrend, amit úgy állított nekem össze egy hozzáértő szakember
  • heti egy kényeztető masszázs

Nem vagyok egy hízékony típus, sőt!

Miért csinálom?

Mint tudod masszőrként dolgozok és egész nap bent vagyok a szalonban. Napi 8-10 vendégem van, és még ha nem is mindig érzem, de ez hosszútávon nagyon megterhelő. Sok energiára van szükségem, mert azt bőven le is dolgozom a nap folyamán. Amióta ennyire sok vendégem lett, azt vettem észre, hogy egyre nagyobb adagokat eszek és inkább sokszor sokat vagy a rosszabbik eset, hogy 3-szor de vacsorára mindent amit csak megkívánok, a lényeg, hogy legyen benne sok szénhidrát és persze a végén le kell fojtani valami nagyon édes cukros desszerttel.

De amikor már a párom szól rám, hogy: “Hűha szívem nem leszel rosszul? Rossz nézni ezt a mennyiséget, ezt még én sem tudnám betolni!” Akkor már kicsit elgondolkodtam, hogy ez mennyire normális és egészséges amit csinálok.
Egy idő után azt vettem észre, hogy hízni mérleg szerint ugyan nem híztam, de sokkal több lett a testzsír százalékom, kevesebb az izomzatom és a zsírral együtt persze jött a narancsbőr is!  Arról nem is beszélve, hogy  sokszor görcsölt a hasam, puffadtam és nem éreztem jól magam. Ekkor volt az a pont, hogy úgy éreztem elég volt, ezt nem folytathatom így tovább, ez hosszútávon nagyon egészségtelen. Még ha nem is hízok el, és fiatal is vagyok, de csúnya lesz a bőröm és rengeteg méreganyag fog felhalmozódni bennem. Ekkor döntöttem úgy, hogy életmódot váltok!
 

Mi a cél?

Célom ezzel az egésszel abszolúte a hosszútávú életmód váltás.

Szeretnék egészségesen táplálkozni, mértékkel enni, figyelni a testem jelzéseire és kielégíteni a szükségleteimet! Szeretném jól  érezni magamat a bőrömben puffadás és görcsök nélkül, és elégedetten akarok visszanézni magamra a tükörből. Azzal, hogy rendszert viszek az életembe és beosztom, hogy sokszor keveset egyek, jobban beindítom az anyagcsere folyamatokat és energikusabb leszek. Távoznak a méreganyagok és átáll a szervezetem egy olyan üzem módba, amiben 3-4 óránként igényelni fogja, hogy egyek valamit, ami azért lesz hasznos, mert nem fog rám törni a farkas éhség és a mindent felzabálok érzés. Fittebb és energikusabb leszek, fokozatosan kapja meg a szervezetem az egészséges ételeket ezáltal nem hírtelen emelkedik meg a vércukor szintem és mindig lesz energiám a következő vendégre is!
 

Mi motivál?

Nőként erre kapásból azt tudom válaszolni, hogy naná, hogy a külső és a saját magamnak megfelelés, de itt most többről van szó! Nagyon nagy mértékben motivál az, hogy nektek is megfeleljek, mert ha hozzám jöttök narancsbőr kezelésre, akkor az nem hiteles, hogy én nektek papolok az egészséges táplálkozásról, miközben össze-vissza és helytelenül táplálkozok és mellette még nekem narancsbőröm is van! (Itt nyilván most nem arról van szó, ha minimálisan van, mert persze az szinte mindenkinek van és elkerülhetetlen!)

A lényeg,hogy szeretnék nektek hiteles lenni!

A másik dolog ami motivál, hogy ez egy olyan kihívás ami, tágítja a komfort zónámat és meg tudom nézni, hogy mire vagyok képes, van-e akaraterőm és önkontrollom. Mert ugyebár aki ennyire szereti az édességet mint én, annak nyílván ez hatalmas feladat, hogy egyik- napról a másikra elhagyja  a cukros ételeket és csökkenti a szénhidrát bevitelt. Az is motivál, hogy ha strandra megyek vagy nyaralásra, akkor bátran felvegyem a bikinimet és ne keljen magamat, vagy bizonyos testrészeimet takargatni kendővel vagy törölközővel. De még ha az utcára megyek is ki, ne érezzem magam feszélyezve és akkor is szívesen húzzam fel a kedvenc shortomat.
És elérkeztünk a jelenlegi talán legnagyobb motivációmhoz, ami nem más mint egy párizsi fodrász világbajnokság, ahova engem kértek fel hajmodellnek.
Egy kedves barátnőm fodrász, aki felkért modellnek, aminek én borzasztóan örültem, és mivel már van is benne tapasztalatom, mert régen voltam hajmodell, úgy döntöttem szívesen elvállalom, hiszen ez egy hatalmas lehetőség és nagyon  nagy dolog egy ilyen nívós eseményre eljutni, nem beszélve a csodálatos Párizsról. El tudjátok képzelni, hogy egy ilyen eseményen micsoda fényűzés, hajkoronák, smink, szebbnél szebb nők és  hatalmas kifutó van? Szó szerint mint a filmekben. Ide kiállni egy alkalmi ruhában csakis a legjobb formámban szeretnék.
 

Hogy fog kinézni egy hetem?

 

Mint látjátok így néz ki egy hetem, ami igen sűrű és még így sem írtam bele mindent. Napi 5x étkezem és a kisebb étkezéseket nem tüntettem fel, és az is előfordul, hogy még vasárnaponként is képzésen vagyok. Kb. így néz ki egy átlag hetem, ami nyilván minimális eltérést mutathat. Ha ezt most megnézitek, azt láthatjátok, hogy napi 8-10 vendégem van. Egyik nap edzek, másik nap infratrainerezek. Az edzés napokhoz jön a vákkum kezelés és két vendég között a VB-re való gyakorlás, hétvégén pedig a kineziológia képzés. 2 pihenő napom van, a szerda meg a vasárnap, amikor én is relaxálok és mint láthatjátok, vasárnap masszíroztatok egyet, hogy feltöltődve kezdjem a következő hetet.
Többek között ezért, nem szeretem, ha valaki egy órával az időpontja előtt mondja le a kezelését.
 

Mit várok ettől az egésztől?

Habár neked most azt akarom megmutatni, hogy kis odafigyeléssel már 4 hét alatt is milyen látványos eredményt lehet elérni, ennek ellenére hosszú távon is szeretném tartani ezt a programot, hiszen számomra a legfontosabb az egészséges táplálkozás, a testmozgás és fontos hangsúlyt fektetek a lelki háttérre is. 11 éves korom óta táncoltam és csak 3 éve hagytam abba, amikor is egyre több lett a munkám és már nem jutott idő a mozgásra. Voltak többszöri próbálkozásaim, de mivel ennyi vendégem volt nem éreztem, hogy bármire is lenne energiám ennyi munka mellett.
Nagyon igyekeztem figyelni az étkezésemre és az alapanyagok megfelelő helyről való beszerzésére is, de ez egyre nehezebbé vált és könnyebbnek bizonyult egy rendelés vagy egy egészségtelen étel beszerzése, ami rövid időn belül megvan, de nem kellek hozzá és hirtelen ad energiát! Ezért döntöttem úgy, hogy  MOST tényleg eljött az idő a változtatásra!
Kérlek titeket, hogy támogassatok és bíztassatok ebben az időszakban! Nagyon sok erőt adnátok vele! Ha szeretnétek, kövessetek Facebookon is, mert ott a blogcikkek mellett mindig kifogok tenni valami aktuális infót a kihívással kapcsolatban!
Ha pedig tetszik, amit itt olvastál, akkor kérlek támogass egy megosztással, hogy másokhoz is elérjen ez a cikk!